5 jonge mensen met rugzakken op groepsreis

De prikkelende groepsreis

Wil je meer uit je personeelsreis halen? Maak er dan een incentive reis van. Deze manier van reizen prikkelt op alle fronten en zal de sfeer en teambuilding onder het personeel meer dan ten goede komen. Er zijn steeds meer manieren waarop je een goede incentive reis kunt boeken en aan de hand van een aantal tips en adviezen kan je eigenlijk al bijna niet meer de fout in gaan. Sterker nog, vraag wat klanten mee en je bent bijna gegarandeerd van een aantal nieuwe opdrachten bij thuiskomst. Hoe dat allemaal werkt lees je in dit artikel.

Banden opbouwen
Het doel van een incentive reis is het opbouwen van een band. Of dit nu een band tussen het personeel onderling is of juist tussen het personeel en de klanten hoeft geen verschil te maken. In de meeste gevallen begint de reis met een vliegreis. Die is al direct zo ingericht dat de prikkel begint. De vliegreis wordt zo veel als mogelijk is op maat gemaakt voor het gezelschap dat de reis maakt. Zo kan letterlijk direct vanaf het begin aan de banden gewerkt worden. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de aankleding van het vliegtuig. Maar denk ook aan vipbehandelingen die te verzorgen zijn.

De vele vormen
Incentive reizen zijn niet per se nieuw. Wel is het zo dat de organisatie veel beter is dan in het verleden. Bekende voorbeelden zijn reizen naar internationale sportwedstrijden. Denk bijvoorbeeld aan een bezoek aan een bergetappe in de Tour de France of aan een bezoek aan het Nederlands elftal tijdens een wedstrijd van het wereldkampioenschap of het Europees kampioenschap. De vliegreizen die in één dag op en neer gaan zijn al vele jaren een begrip en worden door veel grote sponsors nog altijd als een belangrijk klantenbindingsmiddel gezien. Inmiddels zijn er echter vele andere vormen bijgekomen op dit gebied.

Korte vakanties of bezoeken
Andere bekende vormen van incentive reizen zijn de korte reisjes die een bepaald doel dienen. Denk bijvoorbeeld aan het bezoek aan een fabriek in het buitenland. Of een soort persreis naar een bepaalde plek voor een presentatie van een nieuw product. Ook het maken van korte reisjes door grote bedrijven met het voltallige personeel is zeer populair als incentive reis. De eilanden die bij de Zuid-Europese landen horen zijn hiervoor bijvoorbeeld populaire bestemmingen. Steeds meer bedrijven kiezen dan ook voor deze vorm als optie voor een reis.

Grote groepen
Het is wel belangrijk om in het achterhoofd te houden dat incentive reizen vooral gericht zijn op grote groepen. Wanneer het gezelschap uit minder dan dertig personen bestaat zal de reis over het algemeen niet door een specialist verzorgd kunnen worden. Daarboven kunnen zij echter vrijwel elke wens in vervulling laten komen. Dit betekent dus ook dat de reizen volledig aangepast kunnen worden aan de wensen die je voor je groep hebt. Er zijn vaak geen standaardarrangementen. Dit maakt het makkelijker toepasbaar voor elk soort gezelschap. Al is het ook mogelijk om een standaardpakket af te nemen als daar behoefte aan is.

Ideeën opdoen
Een incentive reis kan eigenlijk van alles zijn. De sponsorreizen en persreizen zijn misschien bekende vormen, maar er kunnen ook andere leuke ideeën worden toegepast. Shopweekendjes in grote steden lenen zich bijvoorbeeld ook perfect voor een incentive reis. Steden als Londen, Milaan, Barcelona en Parijs staan dan ook hoog op de lijst van bestemmingen die goed scoren bij de verschillende organisatoren. Een andere populaire vorm is de golfreis. Gezelschappen die ergens gaan golfen als groep op een bekend resort ergens op de wereld. Het zijn allemaal mogelijkheden die ook in jouw voordeel kunnen werken als ondernemer. Kijk daarom eens rond om ideeën op te doen.

Alles geregeld
Het grote voordeel van incentive reizen met een erkende operator is dat alles geregeld is. Daar betekent dus niet alleen dat de vlucht op maat is gemaakt, maar dat ook de transfers van en naar de luchthavens in orde zijn. Ook zijn de verschillende kosten al gedekt en in de ideale situatie zijn ook de dagindelingen al volledig verzorgd. Zelfs de maaltijden en de drankjes kunnen vooraf geregeld worden als die wens bestaat. Dit is vooral belangrijk als de reis met de klantenkring wordt gemaakt. Hoe meer geregeld is, des te meer tijd blijft er over om informeel zaken te kunnen doen. Een goede tip is dan om bij het vliegveld gebruik te maken van bijvoorbeeld een valet parkingservice bij schiphol,  hiermee bespaar je niet niet alleen de kosten van het parkeren maar ook een hele hoop moeite, want er staat zelfs een chauffeur op je te wachten bij aankomst die je assisteert met je bagage. De partij Dutch parkingservice heeft zelfs een eigen afgesloten parkeerterrein waar je auto gedurende jouw vakantie staat te wachten op jouw terugkomst. Bij terugkomst hoef je alleen maar even te bellen en je auto staat binnen no time al op je te wachten bij de vertrekhal.

Bijzondere ervaring
Wat het doel van de reis ook is, uiteindelijk moet het altijd een bijzondere ervaring worden. Of je de reis nu aan een afdeling geeft als beloning voor een prestatie, of met klanten maakt met de hoop op kansen voor de toekomst, de reis moet er in ieder geval een wezenlijk aandeel in hebben. De reis moet daarom dus zo aantrekkelijk mogelijk zijn. Laat dit over aan de experts die hier hun beroep van hebben gemaakt en de kans dat je succes zal hebben zal groter zijn dan je ooit had kunnen denken. En bij thuiskomst pluk jij er als ondernemer de vruchten van.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *